Ile fotografii produktowych wykonać dla każdego przedmiotu?

Liczba fotografii produktowych dla każdego przedmiotu to bardzo ważna kwestia gdy decydujemy się na wykonanie zdjęć produktów. To właśnie od tego ile zdjęć produktów umieścimy w ofercie zależeć będzie jej popularność oraz odbiór wśród konsumentów. Kupując w internecie otrzymujemy tylko te informacje, które zdecyduje się umieścić na swojej stronie internetowej sprzedawca. Bardzo często za niski współczynnik konwersji w sklepie internetowym odpowiada niska jakość karty produktu. Są to między innymi słabej jakości zdjęcia produktowe. Dodatkowym czynnikiem będzie ich zbyt mała liczba aby przekazać niezbędne informacje o ofercie.

Zalety większej liczby fotografii produktowych

Więcej zdjęć produktów to większe zainteresowanie klienta. Rozbudowana galeria zdjęć każdego przedmiotu angażuje uwagę konsumenta. Klient poświęca więcej czasu na zapoznanie się z ofertą, która posiada dużo dokładnych i czytelnych packshotów.

Duża liczba zdjęć produktowych pozwala w łatwy sposób przekazać informacje o produkcie. Użytkownik widząc rozbudowaną galerię fotografii produktu woli szybko przeklikać zdjęcia w celu znalezienia odpowiedzi na pytania dotyczące produktu. Nie wszyscy mają czas i chęci na szukanie takich informacji w opisie produktu.

Lepsze pozycjonowanie oferty. Niektóre portale aukcyjne czy marketplace mogą umieszczać wyżej w wynikach wyszukiwania oferty, które posiadają dużą liczbę zdjęć produktu.

Czy zawsze warto wykonać więcej packshotów?

Istnieją bardzo proste produkty, którym wydawać by się mogło nie da się stworzyć kilku odmiennych packshotów. To prawda, nie ma sensu tworzyć pięciu niemal identycznych ujęć produktu takiego jak na przykład wiertło. Z całą pewnością w takim przypadku wystarczą 2-3 zdjęcia produktowe na białym tle, które można rozszerzyć o fotografie w aranżacji (na przykład wiertło zamocowane w wiertarce). Jest to idealne uzupełnienie pokazujące przedmiot w użyciu.

Przykłady tego jak liczba zdjęć produktowych wpływa na odbiór oferty

Na podstawie portfela, zobaczmy jak liczba fotografii produktowych wpływa na odbiór oferty.
 

Przykład 1. – sklep internetowy z jednym zdjęciem w galerii produktu

 

 

Wyobraźmy sobie, że na podstawie tylko tego zdjęcia produktowego mamy podjąć decyzję o zakupie portfela. Co prawda wiemy jaki ma kolor, jak wygląda jego front ale jest to zdecydowanie za mało. Z takiej oferty nie wynika jak pojemny jest portfel, jak wygląda jego druga strona lub ile ma przegródek na banknoty i dokumenty. Czy portfel jest sprzedawany w pudełku na prezent?

Przykład 2. – sklep internetowy z rozbudowaną galerią produktu

W drugiej opcji prezentujemy bardziej rozbudowaną galerię portfela. Z tych fotografii produktowych dowiemy się jak galanteria wygląda z obu stron a także co najważniejsze – w środku. Widzimy dokładnie wszystkie przegródki oraz pojemność portfela. Dodatkowe zdjęcie produktowe detalu pokazuje w jaki sposób jest obrandowany. Ostatni packshot pokazuje nam jak zapakowany przedmiot otrzymamy. Poza standardowymi packshotami na białym tle warto również rozważyć inne rodzaje teł a także ich kolory. Więcej w tym temacie przeczytasz tutaj: https://www.fotographia.pl/fotografia-produktowa-to-nie-tylko-biale-tlo/

Zobacz więcej