Fotografia produktowa to nie tylko białe tło

Gdy myślimy o fotografii produktowej, którą najczęściej widzimy na przykład w sklepach internetowych czy w katalogu od razu widzimy przed oczami zdjęcie produktu na białym tle – inaczej packshot. Jest to spowodowane tym, że ogromna ilość zdjęć produktów jest wykonywana właśnie na białym tle.

Fotografia produktowa – dlaczego białe tło?

Na początku omówimy dlaczego i kiedy białe tło jest dobrym pomysłem na zdjęciach produktów. Przede wszystkim chodzi o najlepsze dopasowanie do wielu zastosowań. Znaczna większość sklepów internetowych czy katalogów, w miejscu gdzie umieszcza fotografie produktów ma tło białe. Wtedy, po dodaniu fotografii produktów z tym samym tłem nie mamy efektu „odcinania” się zdjęć od reszty serwisu.

Białe tło jest również uważane przez wiele osób za zwyczajnie estetyczne. Pasuje ono do większości produktów oraz przede wszystkim nie odciąga od nich uwagi. A przecież to właśnie przedmiot jest najważniejszym bohaterem w każdej fotografii produktowej. Jeśli wykonujemy zdjęcia produktów i za bardzo przesadzimy z tłem, może się okazać, że produkt zupełnie zginie i nie będzie wiadomo na co tak naprawdę mamy zwrócić uwagę.

Przedmiot „wklejony” na zdjęciu produktowym – jak sobie z tym radzić?

Bardzo często Klienci obawiają się niepożądanego efektu „wklejenia” produktu na białe tło. Wynika to z tego, że grafik wycinając przedmiot podczas obróbki fotografii produktowej na komputerze podkłada idealnie białe tło. Wtedy faktycznie takie zdjęcie może stracić atrakcyjny wygląd. Jak sobie z tym radzić? Wystarczy stworzyć cień pod produktem lub eleganckie odbicie na tle akrylowym. To zdecydowanie urozmaici każdą fotografię produktową.

Fotografia produktowa na czarnym tle

Dla kontrastu skupmy się na zupełnym przeciwieństwie koloru białego – wybierzmy tło czarne. Jak widzimy na poniższym packshocie zegarka, czarne tło również może być atrakcyjne. Jeśli mamy z góry założony wygląd sklepu, który będzie spójny i czytelny nic nie stoi na przeszkodzie aby spróbować wykonać fotografie produktowe na innym kolorze tła. Tło kolorowe, lub jak na przykładzie czarne pasuje bardziej do niektórych grup produktów. Mowa tu na przykład o biżuterii czy zegarkach, które nabierają wtedy eleganckiego wyglądu. Takie fotografie produktowe mówią nam o produkcie lepszej jakości, podkreślają jego unikatowość.

Czasami fotografia produktów na białym tle jest niezbędna

Jeśli zechcemy prezentować naszą ofertę na przykład na wielu popularnych portalach aukcyjnych, niestety nie będziemy mieli możliwości aby zawsze użyć packshoty z innym kolorem tła niż biały. Wynika to z tego, że serwisy te mają ścisłe wytyczne dotyczące zdjęć używanych jako miniaturki. Akceptowane jest wyłącznie białe, jednolite tło. Dlatego też warto dokładnie przemyśleć gdzie zamierzamy używać zdjęcia naszych produktów tak abyśmy mogli z nich w pełni korzystać.