Powtarzalność zdjęć produktowych
Fotograf produktowy bardzo często pracuje z grupami przedmiotów, które różnią się na przykład tylko wzorem lub kolorem. Powtarzalności zdjęć produktów poświęcamy osobny artykuł gdyż jest to bardzo ważna kwestia, na którą nie wszyscy zwracają uwagę. O powtarzalność kadrów warto zadbać już na samym początku pracy aby w przyszłości uniknąć żmudnych poprawek a nawet powtórki całej sesji packshot.
Czym są powtarzalne packshoty?
Powtarzalne i spójne zdjęcia pokazują każdy produkt w naszej ofercie w ten sam sposób. Przedmioty na zdjęciach są tej samej wielkości, sfotografowane pod tym samym kątem oraz z takim samym oświetleniem.
Dlaczego to takie ważne
Wszystkie te działania pozwalają na lepszy odbiór naszej oferty. Różne zdjęcia produktowe, bez konkretnych cech wspólnych tworzą niespójny obraz naszej oferty. Wyobraźmy sobie, że przeglądamy czapki z daszkiem i każda z nich ma zdjęcia produktowe wykonane w inny sposób. Będziemy mieli trudności z porównaniem interesujących nas modeli jeśli jedna czapeczka jest widoczna z przodu a kolejna z boku. Produkty z konkretnej serii posiadające te same ujęcia są czytelne w odbiorze dla potencjalnego klienta co pozwala na szybki i komfortowy wybór.
Jak uzyskać powtarzalne zdjęcia produktów?
Aby uzyskać powtarzalne packshoty należy spełnić kilka podstawowych wymagań. Zwróćmy więc szczególną uwagę na identyczne ułożenie produktu oraz kadrowanie. Pomocny tu będzie statyw, który unieruchomi nasz aparat podczas podmiany kolejnych produktów. Należy również zwrócić uwagę na ten sam sposób oświetlenia dla każdego produktu. Chodzi tu zarówno o kierunek jak i rodzaj światła. Zdjęcia produktowe powinny być również wyretuszowane z zachowaniem powtarzalności. Spełniając te kilka wytycznych możemy mieć pewność, że nasza oferta z pewnością zyska w oczach klientów.