Packshoty - fotografia produktowa

Co to jest packshot?

Packshoty, czyli zdjęcia produktowe. Jest to zdjęcie produktu na jednolitym, najczęściej białym tle. Przedstawia przedmiot w naturalny sposób, z wiernie oddanymi kolorami.

Dla kogo?

Dla każdej branży związanej z e-commerce: sklepy internetowe, portale aukcyjne, marketplace. Packshoty znajdują swoje zastosowanie również w katalogach, ulotkach, na banerach czy w prasie. Wszędzie tam gdzie chcesz profesjonalnie pokazać swój produkt.
 

Dlaczego?

Aby wyróżnić Twój produkt na tle konkurencji i przyciągnąć klienta.Większość internautów w pierwszej kolejności zwraca uwagę na zdjęcie i wtedy decyduje się na kliknięcie oferty. A co jeśli sprzedajesz te same produkty co konkurencja? Tym bardziej powinieneś mieć inne zdjęcia, które wyróżnią właśnie Twoją ofertę.
 

Jakie produkty fotografujemy?

Praktycznie wszystkie. Małe, bardzo małe, duże i bardzo duże. Przedmioty szklane, metalowe, przezroczyste czy lustrzane – mamy z nimi doświadczenie.
 

Gdzie robimy zdjęcia produktów?

U siebie w studio w Gdańsku i setki kilometrów dalej, u Klienta wraz z mobilnym studio.
 

Jak dostarczyć przedmioty?

Tak jak będzie Ci najwygodniej. Możesz osobiście do naszej siedziby w Gdańsku lub wysyłkowo kurierem albo do paczkomatu. Masz problem z zamówieniem kuriera? Pomożemy – współpracujemy z wieloma firmami kurierskimi i mamy preferencyjne ceny.
packshot galanterii męskiej

Cechy naszych packshotów

Idealna ostrość i szczegóły

Zdjęcia są w bardzo wysokiej rozdzielczości dzięki czemu zawierają dużo szczegółów. Dodatkowo używamy najostrzejszych, stałoogniskowych obiektywów oraz lustrzanek pełnoklatkowych.

Kalibracja kolorów na każdej sesji

Przed każdą sesją używamy profesjonalnego wzornika kolorów, który zapewnia idealne oddanie barw. Oświetlenie studyjne gwarantuje powtarzalność efektów.

Zaawansowana obróbka graficzna

Zaawansowana ale naturalna obróbka graficzna packshotów to kolejny krok w przygotowaniu idealnego zdjęcia produktowego.

Przykładowe realizacje

packshoty biżuteria

Packshoty biżuterii

Zdjęcia produktowe biżuterii do okularów. Łańcuszki są dodatkiem do luksusowych okularów. Należało pokazać ich zastosowanie w taki sposób aby okulary były uzupełnieniem fotografii jednak głównym tematem zdjęcia musiał pozostać łańcuszek.

packshot wiertnica

Packshoty akcesoriów narzędziowych

Fotografie produktowe narzędzi wykonanych z metalu. Produkt został oświetlony w taki sposób aby pokazać, że jest wykonany ze stali. Dodatkowo wyretuszowano wszelkie rysy i skazy powstałe podczas produkcji.

Packshoty do sklepu internetowego

Zdjęcia produktowe akcesoriów kuchennych dla sklepu internetowego. Produkty z tej samej serii sfotografowano dbając o powtarzalność ujęcia i ustawienie produktu. Dzięki temu miniaturki w sklepie internetowym wyglądają spójnie i estetycznie.

Packshot

Fotografia produktów metalowych i chromowanych

Ramki do tablic rejestracyjnych naszego stałego Klienta. Podstawową cechą tego produktu są wypukłe oraz często chromowane litery. Produkty zostały sfotografowane w taki sposób aby jak najlepiej pokazać właściwości ramek.

Packshot biżuteria

Zdjęcia produktowe biżuterii macro

Kilkumilimetrowe kryształki wymagały wyjątkowo precyzyjnego oświetlenia oraz obróbki graficznej aby idealnie pokazać grę świateł w kamieniach.

zdjęcie produktowe

Zdjęcia produktowe opakowań

Packshoty opakowań z żywnością. Zdjęcie białego produktu na białym tle wymagało odpowiedniego oświetlenia aby prezentowane opakowanie nie zlało się z białym tłem.

Fotografia dużych produktów w Gdańsku

Zdjęcia dużych produktów

Szafy wystawiennicze z racji gabarytów mogły zostać sfotografowane jedynie w miejscu ich produkcji. Z użyciem mobilnego studia i oświetlenia wykonaliśmy zdjęcia produktów gabarytowych.

Zdjęcia produktowe czyli fundament e-commerce.

Pierwszy kontakt z Twoim produktem w sklepie internetowym czy na platformie sprzedażowej następuje w ponad 80% przypadków ze zdjęciem na miniaturce. To tutaj Twój klient podejmuje decyzję o kliknięciu.

Packshoty są obecnie standardem w sklepie internetowym czy na portalach aukcyjnych. Jeśli wystawiamy nasze produkty w porównywarkach cenowych, na aukcjach czy w marketplace bez zdjęcia produktowego prawdopodobnie nie będziemy mogli dodać naszej oferty. W najlepszym przypadku zostanie ona nisko oceniona zarówno przez algorytm wyświetlania produktów na liście jak i przez użytkowników, którzy nie okażą zaufania względem oferty nie zawierającej zdjęcia.

Przykładowe produkty, którym wykonywaliśmy packshoty

  • odzież (garnitury, koszule, spodnie, bluzy, swetry, kurtki, płaszcze, koszulki, sukienki)
  • obuwie damskie i męskie
  • elektronika
  • galanteria i dodatki skórzane (portfele męskie i damskie, teczki, torby)
  • akcesoria i przybory kuchenne (garnki, patelnie, talerze, sztućce)
  • biżuteria (kolczyki, łańcuszki, zawieszki)
  • zegarki
  • urządzenia przemysłowe
  • meble
  • wyposażenie wnętrz
  • bielizna
  • walizki
  • torebki damskie
  • kosmetyki
  • instrumenty muzyczne
  • zabawki

Profesjonalne packshoty

Jeśli wiesz, że packshoty są niezbędne aby zaistnieć w e-commerce zdajesz sobie pewnie sprawę, że to dopiero początek tego jak mogą wyglądać. Jak z większością rzeczy i usług możemy mieć te lepsze i gorsze. Tak samo sytuacja wygląda z packshotami. Zdecydowanie nie warto oszczędzać na jakości zdjęć produktowych ponieważ to od nich zależy sposób w jaki klient odbierze nasz produkt.

Wyobraźmy sobie, że odwiedzamy sklep internetowy, w którym zdjęcia są niewyraźne, na szarym tle, przyciemnione. Prawdopodobnie w nie dłużej niż kilka sekund opuścimy to miejsce w poszukiwaniu lepszej prezencji. Takie przedstawienie oferty nie wzbudza zaufania, skoro już zdjęcia są słabe to jak będzie wyglądała cała reszta? Obsługa, wysyłka, ewentualna reklamacja czy zwrot towaru? Czy ten sklep jest prawdziwy?

W drugim scenariuszu wyobraźmy sobie sklep, w którym są profesjonalne packshoty. Produkty są równo poukładane na miniaturach, perfekcyjnie oświetlone, wyraźne. Kolory zachęcają do zapoznania się z każdym modelem oferowanego przedmiotu.

A co jeśli przeglądamy portal aukcyjny, w którym każda miniaturka to zupełnie inny sprzedawca? Czy klikniesz chętniej na ofertę z pierwszym czy drugim zdjęciem z powyższej historii?

 

Do czego wykorzystam packshoty?

Często klienci obawiają się inwestycji w packshoty. Dużo osób myśli, że można je wykorzystać jedynie w internecie. Jest to jedno z głównych zastosowań ale posiadanie zdjęć produktowych w wysokiej rozdzielczości otwiera przed nami dużo innych możliwości. Nawet jeśli w chwili obecnej wydaje nam się, że nie wykorzystamy packshotów nigdzie indziej poza naszą stroną internetową, może się zdarzyć, że za rok będziemy chcieli wydrukować katalog na nowe pole prezentacji naszej oferty. Z tego powodu warto zainwestować w wysokiej jakości packshoty, które spełnią wymagania druku wysokiej jakości.

 

 

Inne zastosowanie fotografii produktowej

Poza najczęstszym czyli prezentacją produktów w internecie, packshoty wykorzystamy na przykład w druku, na bilbordzie, do oklejenia auta firmowego czy na opakowaniu produktu. Poza tym możemy udostępnić zdjęcia naszym partnerom, handlowcom. Profesjonalna fotografia produktowa pokaże nie tylko ogólny wygląd produktu ale również jego cechy i właściwości. Oferując składaną wędkę pokażmy jak wygląda w pełni rozłożona, przystosowana do transportu czy przechowywania. Sprzedając akcesoria kuchenne pokażmy, że nóż który sprzedajemy ma wysokiej jakości ostrze, wygodną rączkę z dobrego materiału i jest dostarczany w eleganckim opakowaniu. Należy pamiętać, że my sprzedając swoje produkty znamy je doskonale i opiszemy je bardzo dokładnie, jakbyśmy mieli je przed oczami. Klient natomiast oglądając naszą ofertę w internecie widzi ten produkt pierwszy raz w życiu i właśnie dlatego powinniśmy jak najdokładniej pokazać mu go za pomocą zdjęć. Jedno, ogólne zdjęcie często dosyć małe nie powie praktycznie nic.

 

Packshoty cennik

Ile kosztuje packshot? To chyba jedno z częstszych pytań w tej branży. Niestety nie da się odpowiedzieć uniwersalnie podchodząc do tematu w sposób profesjonalny. Poniżej wyjaśnimy dlaczego każde zlecenie na fotografię produktową musi być wyceniane indywidualnie.

Na wycenę każdego zlecenia/ceny jednostkowej za zdjęcie produktowej ma wpływ kilka czynników:

  • ilość potrzebnych zdjęć. Im mniej zdjęć przypada na jeden produkt tym zwykle będą one droższe. Wynika to z faktu, że w celu wykonania fotografii produktowych każdy przedmiot należy odpakować, wyczyścić i przygotować do zdjęć co wymaga dodatkowego czasu. Jeśli natomiast zdecydujemy się na wykonania nie jednego a na przykład pięciu zdjęć jednego produktu, kolejne będą już tańsze gdyż fotograf zajmuje się tylko zdjęciami nie tracąc dodatkowego czasu na inne czynności.
  • Rodzaj produktu. W zupełnie inny sposób fotografuje się przezroczyste naczynie i koszulkę sportową na niewidzialnym manekinie. Niektóre produkty są względnie łatwe, inne wymagają kilkukrotnie więcej pracy już podczas fotografowania i w późniejszej obróbce graficznej. Z tego powodu oczywiście nie możemy zaproponować takiej samej ceny dla każdego produktu.
  • Oczekiwania i wymagania klienta. Jak każdy wie otaczające nas przedmioty są najróżniejszej jakości. Nie ma co się oszukiwać, że tani zegarek za kilkadziesiąt złotych będzie wyglądał jak ręcznie składany szwajcarski chronograf kosztujący tyle co średniej klasy auto. Często jednak klienci oczekują, że tego właśnie dokonamy na zdjęciach produktowych. Oczywiście jest to w mniejszym lub większym stopniu możliwe jednak będzie miało wpływ na cenę zdjęcia. Niestety profesjonalnie wyretuszowane fotografie nie powstają w mgnieniu oka.
  • Dodatkowe usługi. Cena, którą ustalamy obejmuje wykonanie zdjęcia w założonym standardzie. Aby nie narażać się na dodatkowe nieprzewidziane koszta zadbajmy o rzeczy tak prozaiczne jak dobre zabezpieczenie wysyłki aby produkty w dobrym stanie dotarły do studia na sesję zdjęciową. Wybierzmy produkty bez skaz, rys i innych uszkodzeń a ubrania dobrze poskładajmy i jeśli trzeba wyprasujmy przed spakowaniem.

 

Ile zdjęć produktowych potrzebuję?

W największym skrócie im więcej tym lepiej. Oczywiście jeśli produkt jest prosty to nie ma potrzeby wykonania dziesięciu zdjęć z każdej strony. Najprostsze produkty w dobry sposób pokażemy już za pomocą 2-3 zdjęć. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest tutaj zdjęcie lekko z góry pod kątem dzięki czemu widzimy przód, górę i bok produktu co idealnie zaprezentuje nasz przedmiot na miniaturce. Dodatkowe 2 zdjęcia od frontu/z boku/z tyłu idealnie uzupełnią prezentację produktu.

Jeśli nasz produkt jest bardziej skomplikowany, ma dodatkowe funkcje, przyciski czy inne cechy warto każdą z nich dokładnie pokazać za pomocą packshotów.

Większość ubrań w podstawowy sposób fotografujemy z przodu i z tyłu. Można uzupełnić fotografie o zdjęcie pod kątem z boku oraz fotografię detali, zbliżenie na materiał.

Oczywiście powtarzamy ujęcia dla każdej wersji kolorystycznej produktu.

Zobacz więcej na blogu

Kontakt

Zapraszamy do kontaktu w celu wyceny.

Nie masz pomysłu na zdjęcia swoich produktów? Odezwij się do nas –  chętnie doradzimy!

tel 504 543 533

kontakt@fotographia.pl

www.fotographia.pl