Fotografia produktowa dla e-commerce

Interesuje Cię jak zdjęcia produktowe pomogą Ci rozwinąć sklep internetowy lub zwiększyć sprzedać w już istniejącym? Zapoznaj się z poniższym wpisem. Z każdym kolejnym rokiem widzimy coraz większe znaczenie e-commerce w rynku. Sklepy internetowe rozrastają się a wielu stacjonarnych sprzedawców przenosi się częściowo lub całkowicie do sieci. Według danych z 2021 roku już 3/4 Polaków dokonuje zakupów przez internet. Jak widać, potencjał jest naprawdę duży. Wraz z rynkiem e-commerce rozwija się fotografia produktowa. Tworzymy zdjęcia do sklepu internetowego coraz lepszej jakości, spełniające kolejne wymagania konsumentów.

Skąd pozyskać fotografie produktów do sklepu internetowego?

Fotografia e-commerce jest niezbędna jeśli zamierzamy prowadzić sprzedaż on-line. Wielu początkujących sprzedawców zastanawia się jednak skąd pozyskać tego typu zdjęcia. Sposobów jest kilka. Poniżej omówimy każdy z nich oraz jego wady i zalety:
 
  • dostawca / hurtownia – czasami zdarza się, że gdy zaopatrujemy się w naszej hurtowni, udostępni nam ona fotografie e-commerce. Odbywa się to na różnych warunkach, czasami za dodatkową opłatą, innym razem za darmo. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że otrzymujemy zdjęcia od razu. Wadą natomiast jest, to że jesteśmy skazani na zdjęcia produktowe, które są już wykonane, bez możliwości ich zmiany. Takie fotografie produktowe często są słabej jakości, w niskiej rozdzielczości. Równie często hurtownia dostarcza nam znikomą ilość fotografii dla każdego produktu. Bywa, że dla jednego przedmiotu otrzymujemy tylko jedno zdjęcie. I wreszcie najważniejsza wada tego rozwiązania – nasza konkurencja posiada dokładnie te same zdjęcia. To powoduje, że nasza oferta nie jest niczym wyróżniona na tle konkurencji. A jak wiemy, żeby skutecznie sprzedawać należy być o krok przed innymi.
  • zdjęcia z internetu – jeśli nie posiadamy praw autorskich czy zgody właściciela zdjęć produktowych, nie powinniśmy pod żadnym pozorem umieszczać ich w naszej ofercie
  • wykonanie fotografii produktowych samemu – jeśli zaopatrzymy się w niezbędny sprzęt oraz poświęcimy czas na naukę możemy spróbować własnych sił w robieniu packshotów. Jednak aby osiągnąć naprawdę dobre rezultaty potrzeba sporego doświadczenia w wykonywaniu zdjęć produktów. Jeśli zdecydujemy się samemu wykonywać packshoty e-commerce, należy liczyć się również ze sporymi inwestycjami w sprzęt i kursy co nie zawsze będzie opłacalne jeśli nie wykonujemy dużej ilości zdjęć.
  • zlecenie fotografii produktów dla profesjonalnego studio – możemy mieć pewność, że fotograf produktowy wykona packshoty do e-commerce dokładnie takie jakich potrzebujemy. Będą one atrakcyjne oraz poprawne technicznie a także powtarzalne. Przeczytaj jak się przygotować zanim zlecisz wykonanie packshotów: https://www.fotographia.pl/zanim-zlecisz-zdjecia-produktowe/

Czy fotografia produktowa w Twoim sklepie jest lepsza niż u konkurencji?

To bardzo ważne pytanie z punktu widzenia właściciela e-sklepu. Jeśli konkurencyjne sklepy internetowe dysponują lepszymi packshotami to znak, że nasza oferta nie jest równie atrakcyjna dla potencjalnych klientów. Ludzie szukając różnych rzeczy w internecie chcą w prosty i szybki sposób dowiedzieć się wszystkiego o interesującym ich produkcie. To właśnie tutaj fotografia e-commerce pozwala zastąpić kontakt z przedmiotem w tradycyjnym sklepie. Musimy wcielić się w rolę klienta aby uświadomić sobie, że jego wiedza o naszej ofercie opiera się wyłącznie na zdjęciach produktowych oraz opisie. Jak nietrudno się domyślić, fotografia produktowa jest znacznie chętniej odbierana niż nawet najlepiej przygotowany opis. Jeśli więc nasza konkurencja będzie posiadała więcej i lepszej jakości zdjęć produktowych to istnieje duża szansa, że klienci wybiorą właśnie tamtą ofertę gdyż wzbudza większe zaufanie oraz odpowiada na ich pytania i wątpliwości dotyczące oferowanych produktów.

Dlaczego zdjęcia produktów do sklepu internetowego mają przewagę nad opisem przedmiotu?

Dobry opis oraz profesjonalna fotografia produktowa to świetny duet na karcie każdego produktu. Dlaczego jednak zdjęcia produktów do sklepu internetowego mają przewagę? Przede wszystkim wynika to z prostego faktu, że ludzie w dzisiejszych czasach wybierają prostsze i szybsze rozwiązania. Zamiast szukać odpowiedzi w opisie, klient woli zapoznać się z wyglądem oraz funkcjami przedmiotu na zdjęciu produktowym.
Ponadto, przeglądając listę ofert widzimy jedynie fotografię produktową na miniaturce oraz krótki tytuł oferty. Wykazano, że w pierwszej kolejności kupujący zwracają uwagę właśnie na miniaturkę i jeśli wzbudzi jego zainteresowanie, zapoznaje się z ofertą.