Fotografia produktowa a pozycjonowanie sklepu internetowego

Wysokiej jakości fotografia produktowa ma coraz większe znaczenie w odbiorze naszego sklepu przez konsumentów. Dobrej jakości zdjęcia produktów przyciągają uwagę, przekazują dużo informacji o produkcie w czytelny sposób a także mogą pomóc w pozycjonowaniu naszego sklepu internetowego w wyszukiwarkach internetowych.

Zdjęcia produktów a SEO sklepu internetowego

  • Fotografia produktów może pojawić się w wynikach wyszukiwania grafiki Google – wyszukując cokolwiek w najpopularniejszej wyszukiwarce, prawie zawsze jako jeden z pierwszych wyników pojawia się kilka grafik związanych z zapytaniem. Są to bardzo czytelne i zachęcające do kliknięcia grafiki, które mogą kierować do naszego sklepu internetowego.
  • Zdjęcia produktowe wysokiej jakości zachęcają do dokładniejszego zapoznania się z ofertą. Klient, który dostrzeże przyciągające packshoty z pewnością spędzi więcej czasu na stronie sklepu.
  • Packshoty opisane atrybutami w kodzie witryny pozwolą na uzyskanie wyższych pozycji witryny na wybrane słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania.

Profesjonalna fotografia produktów zwiększa sprzedaż

Poza poprawą parametrów SEO, zdjęcia produktów mogą również pozytywnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Lepszej jakości fotografie produktowe z pewnością zostaną docenione przez kupujących. Dokładne pokazanie produktu wraz ze wszystkimi szczegółami zwiększają wiarygodność oferty budując zaufanie wśród kupujących. Warto uzupełnić naszą ofertę o zdjęcia produktowe pokazujące wymiary przedmiotu, co zawiera zestaw a także fotografię w aranżacji.

Zoptymalizuj zdjęcia produktów w swoim sklepie internetowym w kilku krokach

1. Zweryfikuj fotografie każdego produktu dostępnego w sklepie – na samym początku warto dokładnie sprawdzić każdy produkt, który mamy wystawiony w naszym sklepie internetowym. Oceńmy czy jego zdjęcia są odpowiedniej jakości. Spróbujmy spojrzeć z perspektywy klienta, czy na podstawie samych zdjęć przedmiotu możemy dowiedzieć się wszystkich ważnych informacji.
2. Oceńmy spójność fotografii produktowych w naszym sklepie internetowym – często zdarza się, że sklepy mają zdjęcia przedmiotów z różnych źródeł. Powoduje to brak spójności nie tylko w prezentacji poszczególnych ofert ale przede wszystkim na miniaturkach. Jeśli każda z nich jest wykonana w zupełnie innym stylu, z pewnością nie wpływa to pozytywnie na konwersje. Poza samymi miniaturkami zadbajmy o to aby każdy sprzedawany przedmiot w kategorii miał te same ujęcia a także tą samą ilość zdjęć. Często spotyka się przedmioty posiadające zaledwie jedno zdjęcie produktowe.
3. Zoptymalizuj fotografie produktowe w swoim sklepie – to kwestia techniczna mająca jednak duży wpływ na szybkość działania naszej witryny. Wyszukiwarki internetowe doceniają strony, które działają szybko i sprawnie zarówno na komputerach jak i na urządzeniach mobilnych. Dlatego też zdjęcia produktowe muszą mieć jak najniższą wagę aby wczytywały się możliwie szybko i nie obciążały łącza internetowego klienta.
4. Zadbaj o aktualne zdjęcia produktów – staraj się ciągle ulepszać swoją ofertę. Poszerzaj ilość zdjęć przedmiotów oferowanych w swoim sklepie. Regularnie sprawdzaj aktualność zdjęć ze stanem faktycznym. Zadbaj o to aby kupujący otrzymywał produkt zgodny z tym widocznym na zdjęciu.
 

 

Zobacz więcej