Kilka porad aby zwiększyć szybkość ładowania zdjęć produktowych w sklepie internetowym
Zwiększenie szybkości ładowania zdjęć produktowych w sklepie internetowym jest kluczowe dla pozytywnego doświadczenia użytkownika i efektywności strony. Szybkość ładowania się strony internetowej sklepu ma również znaczenie gdy zależy nam na osiągnięciu wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Przykładowo wyszukiwarka Google zwraca uwagę na prędkość ładowania się strony na urządzeniach mobilnych. Więcej przeczytasz na stronie Google Developers. Oto kilka porad, jak osiągnąć i poprawić szybkość ładowania zdjęć produktowych w sklepie internetowym. W naszym wpisie o tym jak fotografia produktowa wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego znajdziesz więcej informacji w tym temacie.
Właściwa rozdzielczość oraz zoptymalizowany rozmiar fotografii produktowych w sklepie internetowym
To jedne z podstawowych i bardzo ważnych parametrów każdego packshota. Im większa rozdzielczość zdjęcia produktowego tym więcej informacji w tym obrazie zawartych. Z jednej strony taka fotografia przedmiotu jest bardziej szczegółowa co jest zaletą w prezentacji produktu. Z drugiej zaś, pliki o dużej rozdzielczości są po prostu ciężkie. Ciężkie to znaczy zajmują dużo miejsca na serwerach i wymagają więcej czasu na pobranie ich przez klienta na swój smartfon, tablet czy komputer.
Warto dobrać złoty środek pomiędzy optymalną rozdzielczością a wagą pliku. Im więcej fotografii produktowych w sklepie internetowym posiadamy tym większe znaczenie ma ograniczenie rozmiaru nawet o kilka procent.
Format zapisu zdjęć produktów do sklepu internetowego
Pliki graficzne możemy zapisać w różnych formatach, zależnie od potrzeb. Istnieją specjalnie do tego przeznaczone, które są skompresowane za pomocą złożonych algorytmów. Pozwalają tym samym na oszczędzenie naprawdę sporych ilości zapisywanych danych. Dotychczas najpopularniejszy format zapisu jpg jest systematycznie wypierany przez WebP, który pozwala na jeszcze lepszą optymalizację rozmiaru zdjęć produktów sklepie internetowym.
Rozwiązania po stronie serwera pomagające zoptymalizować fotografie w sklepie internetowym
Jedną z metod na poprawienie szybkości ładowania zdjęć produktów w e-sklepie jest użycie „lazy loading”. To technologia, która wczytuje na bieżąco tylko pliki widoczne akurat na ekranie. Dzięki temu strona jest widoczna o wiele szybciej niż gdybyśmy musieli czekać na całkowite pobranie całej zawartości.
CDN (Content Delivery Network) to usługa do przechowywania i dostarczania zdjęć z serwerów, które znajdują się najbliżej odbiorcy (klienta odwiedzającego naszą witrynę).