Idealnie białe tło na zdjęciach produktów
Dlaczego warto mieć idealnie białe tło w packshotach?
Kiedy myślimy o zdjęciach produktowych to wyobrażamy sobie packshot produktu na białym tle. Dlaczego jednak to takie ważne? Czy klienci oglądają każde nasze zdjęcie z lupą pixel po pixelu?
Prawdopodobnie nikt nie będzie w stanie dostrzec tego, że na naszym zdjęciu produktowym znajduje się mikroplamka, którą widać w ogromnym powiększeniu. Większoć z nas mogłaby stwierdzić, że w miarę poprawnie wykonane zdjęcie produktowe zawierające w większości białe tło będzie w porządku. O ile nie przeszkodzi to większości ludzi o tyle na przykład algorytm Allegro lub Amazon może uznać takie zdjęcie za niespełniające wymagań technicznych. Oferta z takim zdjęciem może zostać całkowicie odrzucona lub może to wpłynąć negatywnie na wyświetlanie na liście ofert. Więcej na ten temat znajdziesz w naszym poradniku jak robić zdjęcia na Allegro.
Białe tło to obecnie standard zdjęć produktowych
Każdy liczący się sklep internetowy wykorzystuje zdjęcia produktowe na białym tle. Takie packshoty stały się pewnego rodzaju standardem. Oczywiście od każdej reguły są wyjątki. I również w przypadku zdjęć produktowych zdarza się, że sklepy internetowe korzystają z innego sposobu przedstawiania produktów. Możemy użyć zupełnej odwrotności i sfotografować nasze produkty na przykład na czarnym tle. Jednak taka decyzja powinna być przemyślana i poparta konkretnymi powodami. Pamiętajmy, że takie zdjęcia nie będą mogły zostać użyte na przykład na Amazon czy Allegro. Zdjęcia produktowe na białym tle najczęściej są używane jako zdjęcia główne na przykład na miniaturkach, a fotografie na innym tle lub w aranżacjach świetnie sprawdzają się jako dodatkowe ujęcia.
Białe tło pasuje do większości produktów
Kolor biały nie bez powodu jest najczęściej używany dla fotografii produktów. Biel jest przejrzysta, neutralna nie odciąga uwagi od przedmiotu.
Zdjęcia na białym tle mają też wile innych zalet. Białe tło na miniaturkach pasuje również do większości sklepów internetowych. Najczęściej tło w sklepach internetowych czy na aukcjach również jest w jasnych barwach. Dzięki temu takie miniaturki świetnie komponują się z szatą graficzną.
Jak zrobić białe tło na zdjęciach produktów?
Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy ale białe tło na zdjęciach produktowych uzyskuje się nie podczas sesji w studio a w czasie obróbki graficznej packshotów. Wtedy też cały produkt zostaje ręcznie obrysowany, wydzielony na oddzielną warstwę a w pliku graficznym podkłada się idealnie białe tło. Dlaczego zatem fotograf produktowy używa białego tła w swoim studio fotograficznym? Jest to dobre pytanie, gdyż podczas obróbki graficznej zdjęć produktowych tło jest i tak zastępowane idealnie białym w odcieniu RGB 255,255,255. Odpowiedź jest prosta. Należy używać zbliżonego koloru tła podczas sesji fotograficznej do tego, na które potem podmienimy w programie graficznym aby uniknąć niepożądanych odbić i zabarwień na produkcie. Jeśli sfotografujemy produkt na przykład na czerwonym tle a następnie wkleimy go w postprodukcji na tło białe to przedmiot będzie miał zabarwienie czerwone, odbijającego się oryginalnego tła.
Jak ulepszyć packshoty na białym tle?
Niektóre osoby mogą słusznie uważać packshoty produktowe na białym tle za nudne i nieciekawe. Część klientów zwraca uwagę na to, że przedmioty na białym tle wyglądają na zdjęciach na wklejone w programie graficznym. Jednak dobrze wykonane zdjęcia na białym tle z pewnością nie wywołują takich skojarzeń.
Dlatego właśnie powinniśmy skorzystać z usług doświadczonego fotografa produktowego. Osoba posiadająca doświadczenie w zdjęciach produktów na białym tle umie wykonać fotografie w taki sposób aby wyglądały naturalnie w takim środowisku.
Ponadto nasze studio fotografii produktowej oferuje możliwość bezpłatnego dodania cienia lub odbicia do każdego packshotu. Jest to bardzo ciekawy sposób aby ożywić każde zdjęcie produktowe a także podkreślić charakter fotografowanego produktu.
Po lewej widzimy zdjęcie produktów z cieniem a po prawej packshot z odbiciem. W obu przypadkach są to zdjęcia produktowe na białym tle, jednak pokazane w znacznie ciekawszy sposób.