Zdjęcia produktowe z odbiciem
Niektóre zdjęcia produktowe przyciągają uwagę bardziej niż inne. Te różnice jak to często bywa, tkwią w szczegółach. W tym wpisie skupimy się na odbiciu produktu w fotografii produktowej. To często niezauważalny szczegół, który jednak sprawia, że produkt wydaje nam się atrakcyjniejszy. Atrakcyjniejszy odbiór oferty na zdjęciu produktowym to oczywiście większa sprzedaż.
Co daje odbicie w zdjęciach produktów?
Skoro odbicie na zdjęciach produktowych bywa często niezauważone od razu, to czy jest więc to tak niezbędny element każdego packshotu? Można by stwierdzić, że skoro na pierwszy rzut oka nie widać różnicy to po co zawracać sobie głowę takimi detalami. Porównajmy jednak dwa zdjęcia poniżej.Bez trudu dostrzeżemy, że produkt z odbiciem prezentuje się ciekawiej. Na czym to polega? Przede wszystkim unikamy efektu „wklejenia” produktu na białe tło. Wykonując zdjęcia produktowe, grafik w programie komputerowym podkłada idealnie białe tło co pozbawia otoczenie produktu wszelkich cieni i odbić. Jest to z jednej strony zabieg niezbędny, powodujący jednak niepożądany efekt. Właśnie dlatego zastosowanie odbicia znacznie uatrakcyjnia zdjęcie produktowe.
Do jakich produktów warto zastosować odbicie w tle?
- narzędzia
- galanteria
- fotografia biżuterii
- zegarki
- porcelana
- produkty metalowe i szklane