Fotografia produktowa butów krok po kroku

Packshot czy aranżacja?

Obuwie jest produktem, z którym każdy z nas ma do czynienia na co dzień. Istnieją różnego rodzaju buty w zależności od zastosowań. Do biegania, eleganckie, domowe… Pomimo wielu rodzajów obuwia dostępnego na rynku, każde z nich możemy sfotografować w różny sposób.

Fotografia produktowa butów na białym tle

 

zdjęcie produktowe butów na białym tle - typowy packshot z cieniem

Podstawowym sposobem prezentacji obuwia na stronie sklepu internetowego czy w katalogu jest fotografia butów na białym tle. Jest to sprawdzony sposób na przedstawienie każdej pary butów. Białe tło nie odciąga uwagi od produktów a samo zdjęcie butów można urozmaicić dodając lekki cień lub odbicie.

Jakie powinny być zdjęcia na Amazon lub Allegro?

Przy okazji packshotów na białym tle warto poruszyć kwestię najpopularniejszych portali aukcyjnych. Otóż w tych serwisach jako zdjęcie główne możemy umieścić jedynie produkt sfotografowany na idealnie białym tle. Warto więc pamiętać aby nie wykonywać samych zdjęć aranżowanych gdyż ograniczymy możliwość prezentowania naszej oferty na tych portalach.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym wpisie o zdjęciach na Allegro

 

Zdjęcia butów z modelem

To bardzo popularny i ceniony przez kupujących rodzaj zdjęć aranżowanych. Przedstawia obuwie w naturalnym środowisku, na stopach. W zależności od typu fotografowanych butów możemy zadbać o odpowiedni ubiór modela oraz miejsce, w którym wykonamy zdjęcia.

fotografia aranżowana obuwia

Takie zdjęcia w aranżacji z powodzeniem możemy użyć jako fotografie uzupełniające w sklepie internetowym. Równie dobrze sprawdzą się w social mediach lub na banerze w naszym e-sklepie.

Packshot obuwia – najważniejsze wytyczne

  • upewnij się, że obuwie jest dobrze przygotowane do sesji. But powinien być dobrze ułożony i wypchany w razie potrzeby. Zwróć uwagę na estetyczne ułożenie sznurowadeł.
  • dopasuj oświetlenie do materiału, z którego są wykonane buty. Pokaż w poprawny sposób fakturę zamszu lub połysk skóry.
  • wybierz średni rozmiar obuwia dla każdej pary. Aby obuwie na zdjęciach produktowych wyszło spójnie należy fotografować wszystkie pary w podobnym rozmiarze. Nie stosujmy zbyt dużej albo zbyt małej rozmiarówki aby nie zachwiać proporcji buta.
  • zadbaj aby ujęcia były powtarzalne. Niech każda para butów zostanie sfotografowana w ten sam sposób. Unikniesz nieładu na miniaturkach produktów.

Najlepsze ujęcia packshotowe dla butów

Packshot poza tym, że musi być wykonany poprawnie technicznie powinien być również atrakcyjny dla kupującego. Warto zadbać o to aby zdjęcia przedstawiające buty pokazywały możliwie najwięcej.

zdjęcie główne
druga strona
oba buty na jednym ujęciu
but pod kątem oraz widoczna podeszwa
but z góry z widocznym środkiem
detal oraz wykończenie

Jak widzimy na przykładzie powyżej pary klasycznych butów, 6 ujęć w pełni pokazuje oferowane obuwie. Takie zdjęcia produktu pozwalają na dokładne zapoznanie się z butami. Kupujący może dokładnie obejrzeć but z każdej strony a także zwrócić uwagę na jakość wykończenia.

Obiektyw do zdjęć butów

Buty są przedmiotami średniej wielkości. Optymalną ogniskową jest zakres standardowy około 50 mm. Taka ogniskowa nie spowoduje zniekształceń obrazu a także jest komfortowa podczas pracy z tej wielkości przedmiotem. Obiektyw ze średniego zakresu ogniskowych pozwoli bez trudu pokazać całą parę butów jak i skupić się na detalach.