Zdjęcia produktowe - jakie są ich rodzaje?

Każdy z nas gdy myśli o zdjęciach produktowych może mieć nieco inne skojarzenie. Dla jednych zdjęcia produktowe to po prostu fotografia produktowa na białym tle. Ktoś inny może mieć przed oczami reklamowe zdjęcia produktu w aranżacji. Poniżej przedstawimy najważniejsze rodzaje zdjęć produktowych z krótkim opisem.

Zdjęcia produktowe na białym tle

Zdecydowanie najpopularniejsze są fotografie produktowe na białym tle. Inne określenie tego typu zdjęć produktów to packshot.

Zdjęcia produktowe na białym tle mają za zadanie przekazanie informacji o produkcie w sposób czytelny i nieprzekłamany. Tego typu fotografie używa się w katalogach czy na stronie sklepu internetowego. Packshoty na białym tle najczęściej są podstawowym sposobem prezentacji przedmiotów.

Zdjęcia produktowe mogą wystąpić na jednolitym białym lub kolorowym tle a także z odbiciem lub cieniem pod przedmiotem.

Zdjęcia produktowe odzieży

Fotografia odzieży dzieli się na kilka sposobów, w jaki możemy zaprezentować nasze produkty.

Zdjęcia produktowe odzieży na niewidzialnym manekinie

Jest to fotografia produktowa ubrań dopasowanych do sylwetki jednak bez widocznego w kadrze manekina czy też modela. Pozwala to na estetyczne zaprezentowanie ubrań a także tego w jaki sposób układają się na sylwetce.

Flatshoty odzieży

Zdjęcia produktowe odzieży ułożonej na płasko. Najczęściej produkty są sfotografowane z góry, wyprasowane lub z lekkim falowaniem materiału.

Ubrania sfotografowane na wieszaku

Zdjęcia produktowe ubrań zawieszonych na wieszaku. To ciekawy sposób na prezentację odzieży każdego rodzaju.

Aranżacje fotograficzne

Zdjęcia produktowe w aranżacji różnią się sposobem prezentacji przedmiotu od typowych packshotów. Zdjęcia aranżowane przedstawiają produkt w ciekawym otoczeniu. Jest to często kompozycja wykorzystująca rożnego rodzaju akcesoria oraz ciekawe oświetlenie. Często takie fotografie wykorzystuje się w mediach społecznościowych – Facebook czy Instagram.

Jakie zdjęcia produktowe użyć w katalogu a jakie do sklepu internetowego?

Mamy wiele rodzajów zdjęć produktowych. Jedne fotografie sprawdzają się lepiej w sklepie internetowym a inne w mediach społecznościowych. Poniżej najlepsze zastosowania poszczególnych fotografii produktowych:
 

Zdjęcia produktowe do sklepu internetowego

Najważniejszym celem każdego sklepu internetowego jest oczywiście sprzedaż asortymentu. Dlatego też zdjęcia produktowe wykorzystane w naszym e-sklepie powinny być jak najlepszej jakości. Fotografie produktów muszą również zachęcać do zakupu prezentowanego towaru. Należy jednak pamiętać aby nie przesadzić z obróbką gdyż najważniejszym celem zdjęć produktów w sklepie jest przedstawienie prawdziwego wyglądu oraz koloru i materiału.

W sklepach internetowych najlepiej sprawdzają się

  • packshoty – jest to obecnie standard na całym świecie. Packshot pozwala na estetyczne przedstawienie produktów. Jednolite, najczęściej białe tło nie odciąga uwagi od przedmiotu. Warto więc wykorzystać packshoty jako podstawowy sposób prezentacji w sklepie internetowym.
  • zdjęcia aranżowane – są fajnym dodatkiem do typowych packshotów. Pozwalają pokazać przedmiot w użyciu. Fotografie w aranżacji możemy również wykorzystać na banerach, w newsletterze czy w mediach społecznościowych naszego e-sklepu.

Zdjęcia produktowe dla sklepów z odzieżą

Duża część rynku to e-commerce, który zajmuje się sprzedażą produktów modowych. Prezentacja odzieży w sklepie internetowym wygląda trochę inaczej niż w przypadku pozostałych przedmiotów:
  • zdjęcia typu duch odzieży – to świetna propozycja na główne zdjęcia ubrań. Fotografia „na duchu” w elegancki sposób zaprezentuje większość odzieży dostępnej na rynku
  • flatshoty – mogą być ciekawym sposobem na prezentację takich ubrań jak koszule, czapki, szaliki i akcesoria
  • zdjęcia produktowe odzieży na wieszaku – dobrze sprawdzają się w przypadku odzieży podkreślającej naturalne materiały, odzież dziecięcej a także jako ciekawe przedstawienie naszej oferty w inny sposób

Zdjęcia produktowe na aukcje

Najpopularniejsze serwisy aukcyjne mają surowe wytyczne dotyczące zdjęć produktowych, które można wykorzystać. Spełniają je packshoty na białym tle. Zdjęcia produktowe na aukcje muszą być na idealnie białym i jednolitym tle, przedmiot musi być poprawnie oświetlony a także nie możemy umieszczać żadnych dodatkowych informacji, napisów na fotografii.

Zdjęcia produktowe do katalogu

Tutaj świetnie sprawdza się packshot, czyli fotografia produktowa na białym tle. Tak sfotografowane produkty wyglądają atrakcyjnie oraz wyraźnie. Możemy również zdecydować się na wykonanie fotografii produktów bez tła, co pozwoli na użycie grafiki wykorzystanej w katalogu.

Jako zdjęcie główne na okładkę lub zdjęcia uzupełniające świetnie sprawdzą się aranżacje, które pokażą produkt w jego naturalnym zastosowaniu.