Zdjęcia produktów a zapamiętywalność marki: Jak budować rozpoznawalność

Zdjęcia produktowe odgrywają kluczową rolę w budowaniu rozpoznawalności marki, wpływając na sposób, w jaki klienci postrzegają produkty i identyfikują markę w wielu miejscach publikacji. Nieważne czy potencjalny klient natknie się na fotografie produktów w sklepie internetowym, na platformie społecznościowej czy w reklamie drukowanej z pewnością szybko połączy styl packshotów z konkretną marką. Oto kilka sposobów, w jakie zdjęcia produktowe mogą przyczynić się do budowania rozpoznawalności:

Spójność i konsekwentna realizacja wizerunku marki

Utrzymywanie jednolitego stylu oraz sposobu wykonywania zdjęć produktowych w obrębie marki pomoże stworzyć unikalny styl, który jednoznacznie będzie kojarzyć się z konkretnym przedsiębiorstwem.

Sposoby na zbudowanie wyróżnika zdjęć produktowych

Co sprawi, że nasze packshoty będą wizytówką naszej firmy? Jak wyróżnić fotografie na tle szeroko rozumianej konkurencji? Sposobów jest wiele. Można na przykład poeksperymentować z nieco innym tłem niż białe. Niektóre marki zlecają wykonanie packshotów na szarym tle lub w innym kolorze, z delikatnym przejściem tonalnym. To spory wyróżnik wśród zdjęć produktowych na białym tle. Jeśli nie chcemy rezygnować z takiego koloru warto rozważyć opcję delikatnego cienia rzucanego przez przedmiot na tło. Nada to wrażenia głębi, co z pewnością zostanie zapamiętane przez konsumentów. Niektóre produkty świetnie zaprezentują się z delikatnym odbiciem w tle. Zdjęcia biżuterii z odbiciem podkreślają jej wyjątkowość oraz jakość.

Taki sam styl fotografii produktowych w wielu mediach

Aby skutecznie budować rozpoznawalność marki należy działać spójnie we wszystkich obszarach marketingu. Tak samo jak używamy kolorystyki czy czcionki firmowej zarówno w reklamie internetowej czy na ulotce. W ten sam sposób powinniśmy zadbać o to aby packshoty produktów w każdym z miejsc ich użycia były wykonane w tym samym stylu.