Zdjęcia katalogowe

Zdjęcia katalogowe – dla kogo?

Katalogi mają za zadanie przedstawić w atrakcyjny sposób oferowane produkty. Do tego celu wykorzystują zdjęcia katalogowe. Praktycznie każda branża korzysta z tej formy prezentacji swojej oferty. Katalog możemy spotkać zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej. Można je umieścić na stronie internetowej czy wysłać mailem. W każdym przypadku niezbędna jest fotografia katalogowa.
Zdjęcia katalogowe mają ważne zadanie – atrakcyjnie przedstawić produkt. Muszą więc być wykonane bardzo starannie i powtarzalnie. Poniżej przedstawiamy ich najważniejsze cechy.
 

Jakie powinny być zdjęcia katalogowe?

Jak już wspominaliśmy, zdjęcia katalogowe to pewnego rodzaju wizytówka. Nie należy więc oszczędzać na jakości. Perfekcyjnie przygotowane fotografie do katalogu z pewnością korzystnie wpłyną na jego wygląd. W większości katalogów, produkty są przedstawione grupami obok siebie. To sprawia, że bardzo duże znaczenie ma powtarzalność ujęć.

Na zdjęciach wyżej widzimy, że sukienki wykonane w ten sam sposób wyglądają po prostu spójnie. Mamy ten sam rodzaj oświetlenia, ułożenie na niewidzialnym manekinie oraz każde z ubrań zajmuje tyle samo miejsca w kadrze. Oczywiście zostały zastosowane te same ustawienia aparatu oraz obróbki graficznej. Dzięki temu tak zaprezentowane produkty na fotografiach katalogowych przedstawiają się estetycznie.

Na jakim tle wykonać zdjęcia do katalogu?

Standardowe fotografie produktowe są tworzone na białym tle. Jeśli nasz katalog również będzie zawierał ten kolor wszystko zgra się w całość. Nierzadko jednak katalogi mają tło będące wzorem czy grafiką. Wtedy użycie zdjęć katalogowych z jednolitym tłem mogłoby powodować brzydkie odcinanie się zdjęć od tła katalogu. Jest na to rozwiązanie. Wystarczy wykonać zdjęcia do katalogu bez tła. Grafik z łatwością wykorzysta takie packshoty na dowolnej przestrzeni, także w przyszłości.

Czym różnią się fotografie katalogowe od innych zdjęć produktowych?

Cechy zdjęć katalogowych takie jak kadr, sposób ułożenia produktu czy oświetlenie i tło ustala się podobnie jak w przypadku tradycyjnych packshotów. Różnice pojawiają się w jakości i rozdzielczości finalnego pliku graficznego. Zdjęcia produktowe wykorzystywane w internecie zwykle są zmniejszane aby były łatwiejsze do wczytania. Zbyt duży rozmiar pliku powodowałby wolne ładowanie sklepu internetowego a przy dużej ilości wizyt nawet jego zawieszenie.
W katalogu drukowanym zależy nam na jak najwyższej jakości więc dostarczamy pliki wyjściowe o dużej rozdzielczości. Dzięki temu obraz będzie bardzo szczegółowy i bogaty w detale.

Zdjęcia katalogowe użyjesz w wielu miejscach

Jeśli posiadamy więc zdjęcia katalogowe w dużej rozdzielczości możemy je z powodzeniem użyć również w innych miejscach. Po odpowiednim przygotowaniu pliku graficznego takie zdjęcia do katalogu będą idealne do naszego sklepu internetowego czy na przykład ulotki. Fotografia do katalogu jak wspominaliśmy wyżej jest również powtarzalna oraz identycznie wykadrowana co ma znaczenie w sklepie internetowym czy na aukcji, gdzie widoczne są wszystkie produkty z danej kategorii. Dzięki temu będzie zachowana spójność i powtarzalny wygląd każdej oferty.