Pierwsze wrażenie jakie wywoła przedmiot (a także sposób jego prezentacji) na potencjalnym kliencie ma zwykle największe znaczenie w późniejszym procesie decyzyjnym o zakupie. W dobie e-sklepów, sprzedaży bez możliwości fizycznej prezentacji to właśnie zdjęcia produktowe są odpowiedzialne za wykreowanie pierwszych emocji. Poniżej przedstawimy jakie konkretnie cechy zdjęć produktów mogą budować pozytywny odbiór oferty na odległość.
Ogólna estetyka i prezentacja
Zwykle to miniatura jest zdjęciem produktowym, z którym mamy do czynienia na samym początku. To od tej małej fotografii produktu zależy czy klient wzbudzi swoją ciekawość co do prezentowanej oferty. Dlatego duże znaczenie ma estetyka takiego zdjęcia packshot, jego wysoka jakość oraz możliwość szybkiego odpowiedzenia na podstawowe pytania potencjalnego klienta.
Silna marka to rozpoznawalna marka
Zdjęcia produktowe wykonane konsekwentnie i profesjonalnie pozwalają budować rozpoznawalność marki w sieci. Dzięki temu już po samej miniaturze konsument jest w stanie określić, że jest to oferta konkretnego przedsiębiorstwa.
Zdjęcia produktowe detali pozwolą dokładnie poznać ofertę
Gdy mamy możliwość oglądania interesującej nas rzeczy „na żywo” z pewnością po wstępnym zapoznaniu zechcemy skupić się na detalach. Może to być zarówno materiał, sposób jego wykonania, wykończenie czy funkcje niewidoczne od razu. Te same potrzeby ma klient oglądający produkt na stronie e-sklepu. Naszym zadaniem jest więc pokazanie za pomocą zdjęć produktowych detali wszystkiego co może być interesujące dla konsumenta podczas decyzji zakupowej. Przeczytaj więcej o tym, ile zdjęć produktu warto wykonać: https://www.fotographia.pl/ile-fotografii-produktowych-wykonac-dla-kazdego-przedmiotu/
Jak widzimy budowanie pierwszego wrażenia z pomocą zdjęć produktowych składa się z kilku etapów. Naszą rolą jest zapewnienie klientowi odpowiedzi na nurtujące go pytania i wątpliwości. Dzięki temu pierwsze wrażenie, które często jest najważniejsze będzie maksymalnie pozytywne co z pewnością pozytywnie wpłynie na odbiór pozostałej części oferty.