Jak powstają zdjęcia produktowe - proces krok po kroku

Tworzenie przyciągających uwagę zdjęć produktowych to złożony proces, który obejmuje kilka kluczowych etapów. Poniżej przedstawiamy kroki, jakie należy podjąć, by przejść od koncepcji do finalnej, profesjonalnej fotografii produktowej

1. Koncepcja i planowanie zdjęcia produktowego

Na tym etapie należy odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań. Powinniśmy określić w jakim celu tworzymy zdjęcie produktu, co chcemy z jego pomocą osiągnąć. Czy ma to być budowa wizerunku marki, zwiększenie sprzedaży czy zdjęcia produktu mają pełnić rolę informacyjną?

Ponadto warto określić grupę docelową, do której kierujemy fotografie produktów. Kim są potencjalni klienci, jakich informacji potrzebują?

Ostatnim krokiem będzie zaplanowanie stylu sesji packshotowej. Czy mają to być zdjęcia produktów na białym tle czy może skorzystamy z innego koloru lub zbudujemy od podstaw aranżację?

2. Przygotowanie produktu przed sesją zdjęciową

Kolejnym krokiem powinno być przygotowanie przedmiotu do wykonania zdjęć. Zadbajmy o to aby produkt nie miał uszkodzeń ani wad produkcyjnych. Powinien też zostać bardzo dokładnie wyczyszczony. Szczególną uwagę zwróćmy na mało widoczne odciski palców, które dopiero na fotografii mogą być bardzo kłopotliwe.

3. Dobór odpowiedniego sprzętu i lokalizacji – studio packshot czy plener?

Od tego gdzie będziemy chcieli zrealizować zdjęcia produktów zależy dobór sprzętu. Jeśli decydujemy się na pracę w studio packshot, powinniśmy dobrać odpowiednie akcesoria oświetleniowe, tła oraz pozostały sprzęt taki jak statywy, dekoracje czy rekwizyty. W czasie plenerowej sesji produktowej upewnijmy się czy pogoda nie pokrzyżuje nam planów.

4. Realizacja sesji produktowej

Gdy wszystkie wcześniejsze punkty mamy już zrealizowane, nie pozostało nam nic innego jak zacząć naszą sesję produktową. Podczas wykonywania kolejnych kadrów pamiętajmy o założeniach z pierwszego punktu. Często podczas sesji mogą nam przyjść do głowy nowe pomysły na ciekawe kadry. Nie bójmy się eksperymentować – poza zaplanowanymi kadrami nowe spojrzenie może przynieść ciekawe fotografie produktów, które będą świetnym uzupełnieniem sesji.

5. Postprodukcja oraz ewentualne poprawki

Po zgraniu plików na komputer czeka nas ostatni etap sesji produktowej – obróbka graficzna plików. Wciąż trzymając się założeń z początku artykułu przygotowujemy finalne zdjęcia, poprawiamy ewentualne niedoskonałości czy nadajemy ostateczny zamierzony wygląd fotografii packshot.