Fotografia produktowa w różnych branżach
Fotografia produktowa poza wysoką jakością obrazu (detale, ostrość, poprawne kolory) to również dostosowanie się do specyfiki i zasad branży, dla której ma przedstawiać ofertę. Każda dziedzina handlu ma unikatowe produkty oraz sposób ich prezentacji. Dlatego tak ważne jest aby fotografia produktowa odpowiadała na potrzeby konkretnych odbiorców i klientów. Zdjęcia produktowe mogą być wykonane na wiele sposobów zależnie od branży co postaramy się pokazać na przykładach poniżej.
Fotografia elektroniki i produktów technologicznych
Zdjęcia odzieży i akcesoriów modowych
Branża modowa to kolejna dziedzina fotografii produktów, która rządzi się swoimi prawami. Zwykle packshoty odzieży skupiają się na wywołaniu potrzeby zakupu danego modelu ubrania. Z tego powodu niezwykle popularne są tzw zdjęcia w technice duch. Pozwalają one na estetyczne ukazanie ubrania na wybranej sylwetce. Odzież i dodatki wymagają aby kolory pokazane na zdjęciu produktu były jak najbardziej wierne produktowi, który otrzyma konsument. W modzie równie ważne są detale – wykończenie ubrania, rodzaj materiału czy wnętrze portfela to tylko niektóre z pomysłów na ciekawe zdjęcia odzieży.
Kosmetyki i uroda – efektowne packshoty
Packshoty biżuterii – błysk w skali makro
Wysokiej jakości packshot biżuterii to z pewnością jedno z większych wyzwań w tej dziedzinie. Biżuteria z natury jest bardzo mała oraz niezwykle precyzyjnie wykonana. Dodatkową cechą produktów jubilerskich są odbijające otoczenie materiały czy ozdobne kamienie. Wykonując packshoty biżuterii należy również skupić się na tym aby pokazać wyjątkowość produktu. Zdjęcia jubilerskie muszą zachęcać do zakupu z kategorii premium dlatego sesja tego typu musi zostać wykonana na najwyższym poziomie aby korespondować z ofertą jubilera.
Jak możemy wywnioskować z lektury powyższego wpisu, fotograf produktowy musi wcielić się w potencjalnego klienta konkretnej branży, dla której tworzy sesję packshotową. Jest to ważne gdyż w zupełnie inny sposób przedstawimy maszyny przemysłowe niż kosmetyki. Te oba przedmioty mają również zupełnie innych odbiorców, którzy docenią innego rodzaju fotografie.