Fotografia produktowa ma dwa zasadnicze etapy. Pierwszy to fizyczne sfotografowanie produktu w studio, drugi to obróbka komputerowa zdjęć powstałych w czasie sesji produktowej.
Na początku jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć warto dobrze przyjrzeć się produktom, ich cechom szczególnym, materiałowi z jakiego są wykonane. Mając te informacje będziemy mogli dobrać rodzaj oraz sposób oświetlenia w studio aby w najlepszy sposób pokazać właściwości przedmiotów. Tuż przed wykonaniem fotografii należy jak najdokładniej wyczyścić fotografowany produkt, upewnić się, że nie jest zakurzony, nie pozostawiliśmy na nim odcisków palców. Wszystkie nawet najdrobniejsze paproszki i smugi będą bardzo widoczne na zdjęciu. Przystępujemy więc do pracy. Należy pamiętać aby kolejne produkty miały dokładnie to samo ustawienie względem aparatu. Nieoceniony będzie tu statyw, który zapewni dokładnie ten sam kadr. Fotografując większe partie produktów w odstępach czasu warto na zaś zanotować sobie najważniejsze parametry oraz ułożenie produktów aby kolejne sesje miały jak największą spójność.
Zdjęcia zgrane na komputer powinny być wykonane jak najlepiej. To jest jak najostrzejsze, poprawnie oświetlone. Obróbka graficzna choć jej możliwości są ogromne powinna być tylko wykończeniem. Dobry packshot produktu przede wszystkim ma być realistyczny. Nawet gdy zdjęcie wymaga dużo postprodukcji należy ją wykonać w taki sposób aby nie zatracić najważniejszych cech produktu.